خرید قطعات پنوماتیک|خرید قطعات هیدرولیک

خرید قطعات پنوماتیک | خرید قطعات هیدرولیک
دسترسی سریع محصولات

خرید جک پنوماتیک

خرید جک پنوماتیک

در صنایع مختلف، خرید جک پنوماتیک یکی از موارد با اهمیتی است که باید با دقت بالایی انجام شود تا بتوان از این دستگاه به نحو مطلوبی بهره برد. برای تجربه یک خرید ایده آل و مطمئن لازم است در ابتدا با این دستگاه، اجزاء و انواع مختلف آن بیشتر آشنا شوید. در این مطلب به ذکر نکاتی به عنوان راهنمای خرید جک پنوماتیک پرداخته ایم.
خرید جک پنوماتیک

معرفی جک پنوماتیک و اجزاء آن

جک پنوماتیک دستگاهی است که عملکرد آن توسط هوای فشرده انجام می شود. روند حرکت در این سیستم بدین نحو است که از طریق پورت ورودی جک، هوای فشرده وارد آن شده و در پشت سیلندر جک جمع آوری می شود. فشار این هوای فشرده سبب می شود که شفت متصل شده به جک به حرکت درآید. جک پنوماتیک یک تجهیز اساسی در صنایعی همچون صنایع غذایی، صنایع قطعه سازی، صنایع پرس، صنایع خودروسازی، صنایع کاشی، صنایع چوب و… است. برای اینکه جک پنوماتیک عملکرد مناسبی داشته باشد در ساخت آن، قطعات مختلفی به کار می روند.

در زمان خرید جک پنوماتیک با انواع مختلفی از این جک ها مواجه خواهید شد. قطعات بکار رفته در ساخت انواع جک های پنوماتیک معمولا یکسان هستند، اما با توجه به سایز جک ممکن است کوچک یا بزرگ باشند. برخی از این قطعات به عنوان قطعات اصلی جک پنوماتیک هستند، برخی دیگر نیز جزء قطعات فرعی بشمار می آیند.

اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری درباره جک پنوماتیک دارید این مقاله را مطالعه بفرمایید. ما در این مقاله تمام نکات فنی مربوط به جکهای پنوماتیک را برای شما شرح داده ایم.

خرید جک پنوماتیک

مهمترین جزء جک پنوماتیک، پیستون است. در ساخت این قطعه معمولا از آلیاژهای آلومینیوم یا چدن استفاده می کنند. هوای فشرده ای که باعث حرکت جک می شود در پشت پیستون قرار می گیرد. برای اینکه در حرکت رفت و برگشت، پیستون به بدنه ضربه وارد نکند، در این دستگاه، دو عدد ضربه گیر قرار دارد. برای جلوگیری از حرکت هوای فشرده به سمت مخالف، از گایدهایی به صورت رینگ استفاده می شود که به پیستون حالت آب بندی می دهند. میله پیستون قطعه دیگری است که از جنس کروم بوده و روی پیستون سوار می شود.

سیلندر نیز قطعه اساسی در جک های پنوماتیک است. در ساخت این قطعه از متریال آلومینیوم استفاده می شود. پیستون و میله آن داخل سیلندر قرار دارند. حرکات مربوط به پیستون نیز داخل سیلندر انجام می شوند. آسیب دیدن سیلندر سبب خرابی جک پنوماتیک می شود. اگر کوچکترین خراشی داخل سیلندر به وجود آید، شاهد نشتی باد به بیرون و اختلال در عملکرد جک خواهیم بود. در ابتدا و انتهای سیلندر، کله‌گی به همراه ضربه گیر و پیچ های تنظیم وجود دارد.

پورت های ورودی و خروجی از دیگر اجزاء جک پنوماتیک هستند. این پورت ها به منظور ورود و خروج باد فشرده در جک تعبیه شده اند و در انواع مختلف جک پنوماتیک وجود دارند. در جک های پنوماتیک یک طرفه از یک پورت استفاده می شود. دو یا سه پورت نیز در جک های دو طرفه وجود دارند.

همانطور که می دانید اصلی بودن اتصالات پنوماتیک از اهمیت بالایی برخوردار است برای دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله را از دست ندهید.
خرید جک پنوماتیک

نکات خرید جک پنوماتیک

اگر در زمان خرید جک پنوماتیک به یک‌سری نکات توجه داشته باشید؛ خرید رضایت بخشی را تجربه خواهید کرد. به دلیل اهمیتی که طول کورس و قطر پیستون در عملکرد جک پنوماتیک دارند در هنگام خرید جک پنوماتیک این دو پارامتر را به دقت بررسی کنید.

طول کورس همان فاصله ای است که میله پیستون در اجرای عملکردش طی می کند. طول کورس انواع جک پنوماتیک بر اساس طراحی این جک ها بین 1 تا 2000 میلی متر متغیر است. قطر پیستون معمولا بر روی انواع جک پنوماتیک درج می شود. در صورت عدم درج اطلاعات لازم بر روی جک می توانید به کاتالوگ آن مراجعه کنید.

خرید جک پنوماتیک از مراکز معتبر، نکته حائز اهمیتی است که در راهنمای خرید جک پنوماتیک به آن اشاره می شود. در صورت مراجعه به مراکز معتبر عرضه کننده جک پنوماتیک، می توانید از مشاوره های کارشناسان این مراکز بهره مند شده و با توجه به نیاز خود، مناسب ترین مدل جک پنوماتیک را خریداری نمایید.

این نکات را نیز مد نظر داشته باشید

زمانی که برای خرید جک پنوماتیک به بازار مراجعه می کنید؛ شاهد تنوع برندهای تولید کننده این جک خواهید بود. بنابراین انتخاب برند با اصالت و معتبر نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

خدمات پس از فروش و گارانتی، جنس بدنه، تعداد شفت،         راهنمای جک پنوماتیک، قابلیت کنترل ضربه، مگنت دار یا بدون مگنت بودن جک، نیروی سیلندر، دارا بودن استاندارد ISO، عملکرد جک پنوماتیک، سایز رزوه پورت های جک، ابعاد جک و… از دیگر مواردی هستند که در زمان خرید جک پنوماتیک نباید نسبت به آنها بی توجه بود.

همه موارد ذکر شده بر قیمت جک پنوماتیک تاثیر می گذارند. بنابراین در زمان خرید جک پنوماتیک باید این موارد را در نظر گرفته و متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید، مناسب ترین جک پنوماتیک را بخرید.

اگر نمی دانید برای خرید اتصالات پنوماتیک باید به کجا مراجعه کنید و چطور اقدام کنید این مقاله را از دست ندهید.
خرید جک پنوماتیک

 

نکات مهم هنگام خرید جک پنوماتیک

اهمیت شناخت جک های یک طرفه و دو طرفه، قبل از خرید جک پنوماتیک

در زمان خرید جک پنوماتیک اگر شناخت کافی نسبت به مدل های مختلف این جک داشته باشید، می توانید با توجه به نیاز صنعت خود، مدل مناسب و با کارایی بیشتر را بخرید. در یک دسته بندی کلی می توان از جک های یک طرفه و دو طرفه نام برد.

کورس حرکت در جک های یک طرفه در یک جهت صورت می گیرد. در این مدل از جک های پنوماتیک از هوای فشرده صرفا برای حرکت سیلندر استفاده می شود. برای بازگشت سیلندر به حالت اولیه، هوای فشرده نقشی نداشته و برای این کار، فنر مورد استفاده قرار می گیرد. در مدل های یک طرفه به خاطر مقاومت فنر از نیروی حرکت رو به جلو به میزان 10 درصد کاسته می شود. این مدل ها محدود بودن کورس فنر، محدود بودن سیلندر را در پی خواهد داشت. در جک های یک طرفه، هوای فشرده فقط در زمان حرکت جک، مصرف می شود. توقف جک در جک های یک طرفه حتی در زمانی که فشار هوا قطع شده است نیز به صورت دقیق انجام می شود.

جک دو طرفه برخلاف مدل های یک طرفه است. در واقع در جک های دو طرفه، هوای فشرده نقش اصلی در رفت و برگشت پیستون را اجرا می کند. در این جک ها امکان چند موضعی کردن شفت وجود دارد. ساختار این جک ها نیز ساده است. مدل های مختلفی از جک پنوماتیک وجود دارند که دارای طراحی یک طرفه و دو طرفه هستند

برای دریافت لیست اتصالات پنوماتیک به این نوشته مراجعه کنید.

سخن پایانی

بعد از خرید جک پنوماتیک مورد نظر خود با توجه به موارد ذکر شده برای اینکه شاهد عملکرد مطلوب آن باشید، لازم است در نصب و نگهداری آن نیز نکاتی را در نظر داشته باشید. در صورتی که از جک پنوماتیک به درستی نگهداری کنید، نیازی به تعویض آن نخواهد بود. از جمله نکاتی که در کارایی بهتر این دستگاه موثر هستند، عبارتند از:

  • تعمیر به موقع جک
  • روغن کاری مناسب جک
  • انتخاب صحیح فیلتراسیون برای جک
  • در راستای جک بودن بار
  • بهره گیری از تنظیم کننده فشار

برای دیدن محصولات پنوماتیک در خارج از ایران، می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

فروشگاه قطعات پنوماتیک

طیف وسیع قطعات پنوماتیک و قطعات هیدرولیک ما، همراه با تعهد ما به رضایت مشتری، ما را از رقبا متمایز می کند. چه به دنبال سیلندرهای هیدرولیک و پنوماتیک ، شیرهای پنوماتیک و هیدرولیک و  یا هر نوع از محصولات پنوماتیک و محصولات هیدرولیک مرتبط دیگری باشید، می توانید با کارشناسان  مجموعه پنوپخش تماس حاصل  کنید تا بتوانیم با نگاهی دقیق ،  راه حل های قابل اعتمادی را که نیازهای خاص شما را برآورده می کند ارائه دهیم.

مجموعه وسیعی از باکیفیت ترین  برندهای این صنعت، مثل  Festo – SMC -AirControll و … در فروشگاه قطعات پنوماتیک و هیدرولیک پنوپخش با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ها ،  سال هاست که برای مشتریانمان تامین می شوند ، چرا که ما به عنوان واردکننده مستقیم قطعات پنوماتیک و  هیدرولیک ، اطمینان حاصل می کنیم که مشتریان ما بالاترین کیفیت، این  محصولات را با قیمت های رقابتی دریافت می کنند. تعهد ما به ارائه محصولات باکیفیت از بهترین برندها، همراه با خدمات استثنایی به مشتریان، ما را به نامی قابل اعتماد در این  صنعت تبدیل کرده است.

penopakhsh

‫2 نظر

  • TimothyInago گفت:

    interesting post

  • DavidBut گفت:

    Cool, I’ve been looking for this one for a long time

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *