خرید قطعات پنوماتیک|خرید قطعات هیدرولیک

خرید قطعات پنوماتیک | خرید قطعات هیدرولیک
دسترسی سریع محصولات

خرید اتصالات پنوماتیک

خرید اتصالات پنوماتیک

خرید اتصالات پنوماتیک، به دلیل قابلیت اطمینان و استحکام شناخته شده اند، اما سال‌ها کارکرد بی وقفه می‌تواند باعث ایجاد رضایت در هنگام نگهداری قطعات شود. گاهی اوقات به نظر می‌رسد این اتصالات پنوماتیک برای همیشه دوام می‌آورند. گاهی اوقات آنقدر دوام می‌آورند که همه چیزهایی را که در مورد قطعات یدکی می‌دانستید، فراموش کنید ولی یک شکست کوچک، تولید را با یک قطعه برنامه‌ریزی نشده از بین می‌برد. تشخیص نوع و اندازه یک اتصالات پنوماتیکی یا سخت افزاری که در آن وارد می‌شود، بدون دانش و ابزار مناسب می‌تواند دشوار باشد.

غلظت تنش پنجه‌های قفلی یکی از بخش‌های مهم برای اتصالات پنوماتیکی هستند. آن‌ها توانایی مقاومت در برابر انواع رسانه‌های صنعتی را دارند. خرید اتصالات پنوماتیک برای استفاده در طیف گسترده‌ای از کاربردها در بسیاری از بازارهای صنعتی بزرگ امروزی مناسب هستند. پنوماتیک در بسیاری از محیط‌های صنعتی و اتوماسیون امروزی استفاده می‌شود و طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای انتخاب اجزای خود وجود دارد.

پادکست صوتی خرید اتصالات پنوماتیک. پیشنهادی مدیر وب سایت

خرید اتصالات پنوماتیک

بنابراین، دانستن نحوه انتخاب و خرید اتصالات پنوماتیک کاملاً مربوط به تناسب مواد با کار و محیط آن است.

  1. محیط خاصی که تجهیزات شما در آن کار خواهند کرد
  2. فشار هوای مورد نیاز یا مشخصات PSI تجهیزات شما
  3. هر گونه تاییدیه‌ای که ممکن است برای تجهیزات و اجزای آن مورد نیاز باشد
  4. موادی که اتصالات شما باید از آن ساخته شوند
  5. نوع و اندازه لوله مورد نیاز شما
  6. نوع و اندازه نخ مورد نیاز اتصالات شما

خرید اتصالات پنوماتیک

خرید اتصالات پنوماتیک

نکات مهم هنگام خرید اتصالات پنوماتیک

مهم است که اندازه لازم را نه فقط برای اتصالات، بلکه برای شیر برقی، منیفولدها، سیلندرها، سوپاپ‌ها، واحدهای آماده سازی هوا و سایر اجزای پنوماتیکی به درستی شناسایی کنید. حداقل باید یک کولیس برای اندازه گیری تهیه کنید، اگرچه هنگام خرید اتصالات پنوماتیک، گاهی اوقات می‌توانید با یک خط کش خوب اتصالات را بازرسی دقیق کنید.

اولین گام نکات مهم هنگام خرید اتصالات پنوماتیک

  1. تعیین نر و مادگی هنگام خرید اتصالات پنوماتیک

اگر نخ‌ها در قسمت بیرونی اتصالات باشد، نر است. اگر نخ‌ها در داخل اتصالات باشد، مادگی است.

  1. تعیین کنید که آیا نخ‌ها مستقیم (موازی) یا مخروطی هستند. تشخیص این تمایز کمی دشوارتر است. چندین طرح نخ وجود دارد: 1) لوله‌های مخروطی ملی (NPT) 2) لوله مستقیم (NPS) 3) مخروطی لوله استاندارد بریتانیا (BSPT) که به عنوان نخ R نیز شناخته می‌شود 4) لوله استاندارد بریتانیایی موازی (BSPP)، همچنین به عنوان موضوع G شناخته می‌شود. 5) متریک، مخروطی یا مستقیم

فقط تعداد کمی از این موارد رایج هستند و معمولاً با تجهیزات پنوماتیک استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که NPT/NPS و BSPT/BSPP هر دو از اندازه گیری‌های امپریالیستی برای نخ‌ها استفاده، اما BSPT/BSPP از اندازه‌های لوله متریک استفاده می‌کنند. NPT و BSPT بسیار شبیه به هم و به سختی قابل تشخیص هستند. آن‌ها دارای زوایای مخروطی اندکی متفاوت هستند، اما نخ‌های NPT دارای زاویه نخ 60 درجه با قله‌ها و دره‌های مسطح هستند، در حالی که BSPT دارای زاویه رزوه 55 درجه و قله‌ها و دره‌های گرد است.

گام سوم نکات مهم هنگام خرید اتصالات پنوماتیک

  1. گام نخ را تعیین کنید

گام thread فاصله از قله یک نخ تا نخ بعدی را مشخص می‌کند. ممکن است در برخی جداول به صورت یک اینچ یا میلی متر اندازه گیری از نخی به نخ دیگر یا در جداول دیگر به عنوان تعداد نخ ها در فاصله یک اینچی بیان شود. از آنجایی که بسیاری از زمینه‌ها کاملاً مشابه هستند، اما مطابقت دقیقی ندارند، بهترین روش، استفاده از یک گام سنج است. یک ابزار اندازه‌گیری دندان اره مانند با تیغه‌هایی که با اندازه‌های معمولی مطابقت دارند.

  1. قطر نخ را تعیین کنید: از کولیس برای اندازه گیری OD نخ های نر یا شناسه نخ های ماده استفاده کنید.

اندازه اتصالات را تعیین کنید:  برای شناسایی اندازه مناسب، داده‌های به دست آمده را در جدول زیر مقایسه کنید. یکی دیگر از ترفندهای اندازه گیری لوله استفاده از گیج مته برای تعیین OD یا استفاده از مته‌های مختلف برای یافتن شناسه است.

  1. مدل‌های اتصالات پنوماتیکمدل‌های اتصالات پنوماتیک 2

    نحوه انتخاب و خرید صحیح اتصالات پنوماتیک محیط کار

    هنگام خرید اتصالات پنوماتیک باید به این توجه کنید که حتما اتصالات، جریان آزاد هوا یا گاز مورد نیاز را بدون هیچ گونه فرصتی برای افت فشار قابل توجه فراهم کند. لوله‌ها و شیلنگ‌ها باید تا حد امکان ساده پیکربندی شوند، به طوری که هیچ انرژی در عبور هوا از سیستم از بین نرود. همیشه تا جایی که امکان دارد از عبور مستقیم استفاده کنید و فقط در صورت لزوم از  اتصالات نوع آرنج و T استفاده کنید.

  2. دمای عملیاتی

    دمای عملیاتی مشخص شده توسط سازنده، محدوده دما یا درجه بندی دمای عملیاتی را که در آن اتصالات خاص برای کار طراحی شده است، تعریف می‌کند. این برحسب درجه سانتیگراد (درجه سانتیگراد) یا درجه فارنهایت (درجه فارنهایت) اندازه‌گیری می‌شود و اگر اتصالات بالاتر یا پایین‌تر از این محدوده مشخص شده کار کنند، ممکن است از کار بیفتند. در باید در نظر داشت که دمای محیط هوای ورودی به واحد تراکم بر خروجی هوای فشرده تأثیر می‌گذارد.

  1. مقاله پیشنهادی جک پنوماتیک خواندن این مقاله را از دست ندید
  2. با گرم شدن یا افزایش هوا، فشار افت می‌کند، بنابراین تجهیزات اتوماسیون صنعتی معمولاً باید فقط در یک محیط دمای کنترل شده استفاده شوند. به طور کلی، هر 5 درجه فارنهایت کاهش دما باعث بهبود 1 درصدی در راندمان و صرفه جویی در توان می‌شود، اما هم دمای بالای هوای محیط و هم فشارهای ورودی پایین به طور قابل توجهی بر عملکرد تأثیر می‌گذارد. همچنین این یک واقعیت است که افزایش دمای عملیاتی باعث کاهش فشار کاری لوله‌های پلی اورتان و نایلون می‌شود.

    آلاینده‌ها

    رایج ترین آلاینده‌های هوا، آب، روغن و ذرات معلق مانند خاک، زنگ زدگی و براده‌های فلزی هستند. چنین آلاینده‌هایی در ورودی هوا معمولاً توسط سیستم فیلتراسیون حذف می‌شوند که معمولاً شامل یک واحد فیلتر-تنظیم کننده-روانکار (FRL) است. روانکار همچنین در برخی از انواع کمپرسورها به عنوان خنک کننده عمل می‌کند، اما گاهی اوقات خطر برگشت روغن گرم شده به هوای ورودی و ایجاد آلودگی در آنجا وجود دارد.

    فضای فیزیکی

    ساده به نظر می‎رسد، اما در زمان خرید اتصالات پنوماتیک اطمینان از وجود فضای کافی در اطراف نصب، امکان ساخت بهترین پیکربندی و همچنین دسترسی برای نگهداری و تعمیر باید وجود داشته باشد. باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که لوله‌ها به‌طور طبیعی کار کنند و اجازه جریان آزاد هوای محیط را بدهد تا فضا از خارج بیش از حد گرم نشود. تجهیزات همچنین نیاز به پایداری و بدون امکان لرزش دارند.

    خرید اتصالات پنوماتیک

    فشار هوا یا مشخصات PSI

    اتصالات پنوماتیک اغلب برای محدوده‌های فشار عملیاتی خاص، بر اساس مشخصات تجهیزات و آنچه که برای انجام آن طراحی شده است، رتبه‌بندی می‌شوند. این محدوده فشار (بر حسب PSI یا پوند بر اینچ مربع) محدوده‌ای است که یک سیستم پنوماتیک معمولاً در سطح بهینه خود کار می‌کند. اگر فشار عملیاتی صحیح حفظ نشود، ممکن است کل سیستم از کار بیفتد و قطعات احتمالاً نشت کنند، بشکنند یا مهر و موم تحت فشار خود را از دست بدهند. عملکرد سیستم شما در صورتی که در فشاری بالاتر یا کمتر از محدوده کاری مشخص شده خود کار کند، آسیب می‌بیند.

  3. برای دیدن محصولات پنوماتیک در خارج از ایران، می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

    تائیدیه

    در برخی موارد استفاده از برنامه، ممکن است نیاز به نصب اتصالاتی داشته باشید که مطابق با استانداردهای صنعتی یا ایمنی باشد. به عنوان مثال، انجمن هوای فشرده بریتانیا (BCAS)، دستورالعمل بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد که راهنمایی مفیدی در مورد تجهیزات هوای فشرده برای صنعت غذا و نوشیدنی، از جمله انتخاب، نصب و نگهداری آن به دست می‌آید. در این محیط‌ها، الزامات خلوص هوا بسیار سخت‌گیرانه است و ممکن است اجازه استفاده از کمپرسورها با استفاده از روان‌کننده‌های مبتنی بر روغن را ندهد. باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها نیز منبع نگرانی عمده هستند. در حالی که دستورالعمل‎‌های BCAS بر اساس استانداردهای جهانی ایمنی مواد غذایی کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا است. استانداردهای خاصی نیز وجود دارد که به تهیه هوای فشرده مربوط می‌شود.

    اداره بهداشت و ایمنی (HSE) فهرست جامعی از استانداردهای ایمنی قابل اجرا برای استفاده از هوای فشرده، شامل استانداردهای BS، EN و ISO را منتشر می‌کند. برای ایمنی پرسنل و عملکرد بهینه تجهیزات شما مهم است که همه موارد مربوطه را رعایت کنید.

  4. بزرگترین فروشگاه قطعات پنوماتیک و هیدرولیک در ایران پنوپخش
penopakhsh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *