خرید قطعات پنوماتیک|خرید قطعات هیدرولیک

خرید قطعات پنوماتیک | خرید قطعات هیدرولیک
دسترسی سریع محصولات

جک پنوماتیک چیست؟

جک پنوماتیک چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

 

جک پنوماتیک یک تجهیز مکانیکی تولید کننده نیرو از طریق هوای تحت فشار است. عملکرد جک های پنوماتیکی بدین شکل است که با جمع آوری هوای فشرده در پشت سیلندر و فشار حاصل از آن، صفحه متصل شده به شفت جک را به حرکت در می آورند.

جک پنوماتیک چیست؟

 
عملکرد و کاربرد جک پنوماتیک

در سیستم صنعتی پنوماتیک، جک پنوماتیک اساسی ترین قطعه بشمار می آید. سایر قطعات این سیستم، تجهیز کمکی بوده که سبب عملکرد بهتر این قطعه می شوند. از سیلندر های پنوماتیک به منظور انتقال نیروی خطی یا چرخشی استفاده می شود. سیلندر، پیستون و میله آن از جمله اجزاء اصلی تشکیل دهنده سیلندر های پنوماتیکی هستند. زمانی که فشار داخلی سیلندر افزایش پیدا می کند، این فشار باعث حرکت پیستون در جهت خاصی شده و میله پیستون سبب انتقال این فشار به جسمی می شود که قرار است جابجا شود.

مقاله پیشنهادی انواع اتصالات پنوماتیک

جک پنوماتیک

جک پنوماتیک در صنایع مختلف همچون خودروسازی، صنایع سرامیک و کاشی، ساخت ماشین های صنعتی، صنایع پرس، صنایع قطعه سازی و… مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از صنایع، کاربرد سیلندر های پنوماتیکی به اندازه ای است که سبب شده این تجهیز جزء تجهیزات اساسی آنها محسوب شود. باز و بسته کردن درب ها، پرسکاری، جابجایی قطعات و… برخی از کاربردهای سیلندر های پنوماتیکی در صنعت هستند.
اینکه انواع جک پنوماتیک با هوای فشرده کار می کنند و سبب آلوده شدن محیط اطراف نمی شوند؛ یکی از مزایای آنها بشمار می آید. همین مزیت سبب شده که سیلندر های پنوماتیکی، قطعه مطلوبی برای صنایعی همچون صنعت داروسازی و صنایع غذایی باشند.

 

کاربرد جک پنوماتیک

 
 
معرفی انواع جک پنوماتیک

با توجه به کاربردی که جک ها در سیستم های پنوماتیک دارند؛ دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها دارای ویژگی های متمایزی می باشند. قطر پیستون سیلندر و طول کورس از جمله پارامترهایی هستند که در هنگام انتخاب مناسب ترین مدل جک باید به آنها توجه کرد. منظور از طول کورس، حد فاصل میان نقطه آغازین تا نقطه پایانی مسیر طی شده توسط میله پیستون است. تعیین طول کورس در سیلندر های پنوماتیکی با واحد میلی متر انجام می شود. بر اساس طراحی انواع سیلندر های پنوماتیکی، طول کورس آنها بین 1 تا 2000 میلی متر است.

انواع جک پنوماتیک

بر روی انواع سیلندر پنوماتیک اغلب یک کد نوشته شده است. حروف انگلیسی ابتدای کد، مشخص کننده نوع سیلندر هستند. عدد نوشته شده بعد از این حروف، بیانگر قطر سیلندر است. بعد از (X) یا (.)  نیز عدد مربوط به کورس جک درج شده است. اگر کد مورد نظر در دسترس نبود، بهترین روش برای اطلاع از این موارد، مراجعه به کاتالوگ جک پنوماتیک است.

سیلندر پنوماتیک

در یک دسته بندی کلی، سیلندر های پنوماتیک دارای دو نوع یک طرفه و دو طرفه هستند. کورس حرکت در سیلندر پنوماتیک یک طرفه از یک سمت انجام می شود. در واقع ورود هوای فشرده به این جک از یک طرف انجام شده و سبب به حرکت درآمدن پیستون می شود. در این سیلندر، زمانی که فشار هوای ورودی قطع و هوای داخل جک تخلیه می شود، پیستون و میله آن به کمک فنر بازگرداننده به حالت نخستین خود بر می گردند. این نوع از سیلندر ها برای جداسازی قطعه از قالب آن و… مورد استفاده قرار می گیرند.
در جک پنوماتیک دو طرفه برای ورود و خروج هوا، دو پورت وجود دارد. در این مدل از سیلندر های پنوماتیکی، پیستون و شفت در هر دو حالت رفت و برگشت قادر به حرکت هستند و فنر بازگرداننده ای در این سیلندرها وجود ندارد.

کاربران عزیز برای خرید جک پنوماتیک به این نوشته مراجعه کنید. کارشناسان بزرگترین فروشگاه قطعات پنوماتیک و هیدرولیک پنوپخش در خدمت شما هستند.

بررسی انواع جک پنوماتیک

برخی از مدل های جک پنوماتیک که در ادامه به بررسی ویژگی های آنها خواهیم پرداخت، عبارتند از:

  • جک چهارمیل پنوماتیک
  • جک قلمی
  • جک پروفیلی
  • جک کامپکت
  • جک تلسکوپی
  • جک رادلس پنوماتیکی

برای اینکه طول عمر سیلندر های پنوماتیک افزایش پیدا کند، باید در نصب جک و استفاده از آن دقت کافی داشته باشید. در راستای جک بودن بار، فیلتراسیون درست، تعمیر به موقع جک و… از جمله نکات موثر در کارایی بهتر جک هستند.

سیلندر 4 میل برند فستو

مشخصات جک پنوماتیک چهار میل

در جک پنوماتیک چهار میل به جهت ایجاد اتصال محکم میان پروفیل استوانه ای سیلندر و درپوش های ابتدا و انتهایی آن از چهار میله فولادی استفاده می شود. علت نامگذاری این سیلندر نیز همین میله های فولادی هستند. این امکان وجود دارد که این میله ها علاوه بر حالت بیرونی به صورت مخفی و داخل پروفیل نیز جایگذاری شوند. بدنه این نوع از سیلندر ها، پروفیل آلومینیوم است. درپوش های آن نیز از متریال استیل یا آلومینیوم ساخته می شوند که پورت ها و مدار ضربه گیر، درون این درپوش ها قرار می گیرند.
ساخت سیلندر های چهار میل پنوماتیکی در دو نوع یک طرفه و دو طرفه انجام می شود که مدل دو طرفه رایج تر است.  از جمله مزایای سیلندر های چهار میل می توان به امکان نصب سنسور روی آنها، کاربرد بیشتر، قطر بزرگتر، استهلاک کمتر، طول عمر بالا و… اشاره کرد.

بررسی ویژگی جک قلمی و جک پروفیلی پنوماتیکی

 
از جک پنوماتیک قلمی با عنوان سیلندر گرد یا جک مدادی نیز نام برده می شود. این نوع از سیلندر برای انتقال اشیاء کم وزن یا اشیایی که وزن متوسطی دارند در خطوط تولید تجهیزات پزشکی، قطعات صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع دیگری از جک پنوماتیک، جک پروفیلی (DNC)  است. این جک دارای کورس کم و پیستون های با ارتفاع پایین می باشد. جک پروفیلی از نظر ظاهری شبیه جک چهار میل است. میله های جک پروفیلی در داخل بدنه قرار می گیرند.

معرفی جک کامپکت پنوماتیک

 
در میان عملگرهای پنوماتیک، جک پنوماتیک کامپکت بسیار پرطرفدار است. این مدل از سیلندر، ابعاد کوچک و فشرده ای دارد که آن را تبدیل به یک گزینه ایده آل برای مکان هایی کرده است که فضای محدودی دارند. علت نامگذاری آن نیز همین امر است. طراحی این مدل از سیلندر های پنوماتیک نیز به حالت های یک طرفه و دو طرفه می باشد. نیروی محرک این سیلندر نیز مانند سایر سیلندر های پنوماتیکی، هوای فشرده است.
وزن سبک، سایز کوچک، دقت بالا، پاسخگویی سریع، دوام طولانی از جمله مزیت های جک پنوماتیک کامپکت هستند. امکان نصب سنسور در سیلندر کامپکت وجود دارد. این سنسور در شیارهای موجود در بدنه سیلندر تعبیه می شود.
جک پنوماتیک مدل کامپکت
 جک پنوماتیک رادلس

جک پنوماتیک معمولی برای کشیدن یا فشار دادن بار از یک شفت که به پیستون متصل است، استفاده می کند؛ اما حرکت بار در کنار پیستون در جک رادلس پنوماتیک بدون شفت انجام می شود. سیلندر رادلس پنوماتیک خود دارای انواع مختلفی است. این سیلندر از لحاظ سایز کالسکه به  مدل های کالسکه بزرگ، کالسکه کوچک و مدل راهنمادار تقسیم می شود. این سیلندر از نظر نوع بدنه نیز دارای انواع مگنتی و چارگوش همراه با کالسکه است.
سیلندر پنوماتیک رادلس برای بارگیری، جابجایی مواد، برش شبکه، بلند کردن، بسته بندی و… در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد

سیلندر رادلس

معرفی جک کتابی و جک تلسکوپی پنوماتیک

 در سیلندر پنوماتیک کتابی علاوه بر شفت اصلی، یک یا دو شفت راهنما نیز وجود دارد. این شفت های راهنما مانع چرخش شفت اصلی در طول حرکت می شوند. همین امر سبب افزایش دقت انجام کار توسط سیلندر کتابی پنوماتیک می شود.
انجام فرآیند مکانیکی سیلندر پنوماتیک تلسکوپی به شکل چند قطعه ای و تلسکوپی انجام می شود. این نوع از سیلندر در سیستم های پنوماتیک، استفاده گسترده ای ندارد.

برای دیدن محصولات پنوماتیک در خارج از ایران، می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

قیمت جک پنوماتیک

تنوع مدل های جک پنوماتیک سبب ایجاد تفاوت در قیمت این جک ها می شود. مانند هر محصولی، عوامل مختلفی بر قیمت سیلندر های پنوماتیکی تاثیر می گذارند. متریال استفاده شده در ساخت سیلندر، کیفیت ساخت، برند سازنده، نوع جک، اندازه سیلندر و… از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت جک پنوماتیک هستند. برای اطلاع از ویژگی های سیلندر های پنوماتیک موجود در بازار می توانید، کاتالوگ جک پنوماتیک مورد نظر را مطالعه نمایید.

فروشگاه قطعات پنوماتیک | قطعات هیدرولیک

ما در پنوپخش به عوان  بزرگترین فروشگاه قطعات پنوماتیک و هیدرولیک در ایران،  افتخار میکنیم که با سال ها تجربه و همراهی تیمی از متخصصان، خود را به عنوان فروشگاه قطعات پنوماتیک و هیدرولیک برای مشتریانی که نیاز به تجهیز به محصولات باکیفیت و خدمات بی نظیر در حوزه پنوماتیک و هیدرولیک دارند، به اندازه کافی معتبر معرفی کرده ایم.
طیف وسیع قطعات پنوماتیک و قطعات هیدرولیک ما، همراه با تعهد ما به رضایت مشتری، ما را از رقبا متمایز می کند. چه به دنبال سیلندرهای هیدرولیک و پنوماتیک ، شیرهای پنوماتیک و هیدرولیک و  یا هر نوع از محصولات پنوماتیک و محصولات هیدرولیک مرتبط دیگری باشید، می توانید با کارشناسان  مجموعه پنوپخش تماس حاصل  کنید تا بتوانیم با نگاهی دقیق ،  راه حل های قابل اعتمادی را که نیازهای خاص شما را برآورده می کند ارائه دهیم.

قطعات هیدرولیک

مجموعه وسیعی از باکیفیت ترین  برندهای این صنعت، مثل  Festo – SMC -AirControll و … در فروشگاه قطعات پنوماتیک و هیدرولیک پنوپخش با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ها ،  سال هاست که برای مشتریانمان تامین می شوند ، چرا که ما به عنوان واردکننده مستقیم قطعات پنوماتیک و  هیدرولیک ، اطمینان حاصل می کنیم که مشتریان ما بالاترین کیفیت، این  محصولات را با قیمت های رقابتی دریافت می کنند. تعهد ما به ارائه محصولات باکیفیت از بهترین برندها، همراه با خدمات استثنایی به مشتریان، ما را به نامی قابل اعتماد در این  صنعت تبدیل کرده است.

penopakhsh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *