خرید قطعات پنوماتیک|خرید قطعات هیدرولیک

خرید قطعات پنوماتیک | خرید قطعات هیدرولیک
دسترسی سریع محصولات

سیلندر یا جک پنوماتیک چیست

جک پنوماتیک چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

سیلندر یا جک پنوماتیک چیست

جک پنوماتیک چیست ؟

جک پنوماتیک یا سیلندر پنوماتیک یکی از پرکاربرد ترین موارد در صنعت پنوماتیک است.جک پنوماتیک در واقع ابزاری است که توسط نیروی باد دارای عملکرد بوده و به شکل طولی حرکت کرده و در فشار و قطرهای گوناگون تولید میشود. بااهمیت ترین قسمت هر سیستم پنوماتیک که احتیاج به ایجاد حرکت خطی دارد جک پنوماتیک است. جک های پنوماتیک دائما در معرض نوسان مقدار فشار و حرارت می باشند و این در صورتی می باشد که این عملیات معمولا در سرعت های زیاد و در زمان حرکت های رفت و برگشت صورت می گیرد. انتخاب مطلوب و نصب درست جک پنوماتیک به منظور اطمینان کامل از کارکرد صحیح از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. قطعات جک پنوماتیک اعم از بدنه یا پوسته ، پیستون، پکینگ و نیز اتصالات مربوطه می باشد که با در نظر گرفتن نوع نصب و کاربری قابل انتخاب هستند .جک های بادی در واقع  با هوای فشرده شده کار میکنند.

جک پنوماتیک چیست؟

جک پنوماتیک چیست؟

نگهداری از سیلندر بادی

نکته مهم تمیز بودن هوای فشرده شده در سیستم است.
هوای فشرده شده باید تمیز و بدون ذرات معلق و رطوبت باشد.
تا به فشار دلخواه برسد و چرب شود تا عمر اورینگ و پکینگ های جک و شیر برقی ها افزایش یابد.
به مجموعه ای که عملیات فوق را انجام می دهد واحد مراقبت می گویند.
سپس هوای مناسب توسط شیر به پشت سیلندر منتقل شده و سیلندر جابجا می شود.

انواع جک پنوماتیک

جک های پنوماتیک در دو نوع می باشند که عبارتند از:

  1. جک چهارمیل پنوماتیک
  2. جک DNC طرح فستو پنوماتیک
  3. جک کامپکت پنوماتیک
  4. جک TN کتابی پنوماتیک
  5. جک قلمی پنوماتیک
  6. جک رادلس

جک پنوماتیک جزو پرکاربرد ترین تجهیزات پنوماتیک به شمار می روند که در شاخه هایی از قبیل صنایع چوبی ، خودروسازی ، صنعت کاشی و سرامیک ، صنعت اتومبیل سازی و خط تولید داجک-پنتیک،جک رادلسوماتیک-چیسترای کاربرد گسترده ای می باشد.

کارکرد جک پنوماتیک

جک پنوماتیک دارای یک فضا به منظور نگهداشتن هوای فشرده و یک ورودی به منظور خارج شدن هوای فشرده می باشد. بخش های تشکیل دهنده درون جک پنوماتیک عبارتند از شافت، پیستون که در سیلندر به طور خطی جابجا می شود و لوازم آب بندی و مهر و موم کاری هوای فشرده . هنگامی که هوای فشرده از راه یک شیر راه دهنده پنوماتیک به درون فضای جک یا سیلندر پنوماتیک راه می یابد می خواهد از آن محیط خارج شود و هنگامی که راهی برای خروج نمی یابد (زیرا تمامی درزهای میان پیستون و دیواره سیلندر از طریق لوازم آب بندی و مهر موم کاری هوای فشرده بسته شده به صورتی که خللی در جابجایی پیستون درون سیلندر بوجود نمی آورد) به سطح پیستون فشار وارد می گند و موجب خارج کردن شافتی می شود که پیستون به انتهای آن وصل می باشد.

 

انواع سیلند پنوماتیک

قیمت جک پنوماتیک

قیمت سیلندر بادی به عوامل متعدد و گوناگونی بستگی دارد.
برند و کشور سازنده ، کیفیت ساخت ، نوع جک ، اندازه ی جک و متریال استفاده شده و بسیاری عوامل دیگر که در تعیین قیمت جک های پنوماتیک نقش دارند.

جهت استعلام قیمت در قسمت تماس با ما با ما در ارتباط باشید.

نیروی تولیدی توسط سیلندر های بادی

برای محاسبه نیروی جک پنوماتیک مراحل زیر باید انجام شوند.

1-قطر سیلندر بر سانتی متر تبدیل شود
2-عدد بدست آمده تقسیم بر دو شود تا شعاع بدست آید
3-مساحت مقطع سیلندر محاسبه شود. (شعاع*شعاع*3.14)
5-عدد فوق ضربدر فشار کاری سیستم میشود نیروی تولیدی بر حسب کیلوگرم
ولی در کورس رفت
6-محاسبه نیرو در کورس برگشت کمی تفاوت دارد و آن هم به دلیل
شافت کمی از مقطع موثر کم میشود.
7-به همین دلیل ابتدا قطر شافت را اندازه زده و از قطر مقطع کم میکنیم سپس از مرحله 2 ادامه میدهیم.

 

کاربرد سیلندر پنوماتیک دو طرفه

کاربرد عمده جک دو طرفه در حرکات خطی است که نیروی کم یا متوسطی را می خواهند. به عنوان مثال در صنایع پرسکاری، برش، سوراخکاری و پایین آوردن قطعات استفاده می شود.

مشخصات کلی جک های دو طرفه پنوماتیک

با توجه به اینکه جک های دو طرفه دارای دو مجرای ورودی و خروجی هستند. دارای مجموعه ای از مشخصات کلی زیر می باشند:

  • در هر دو طرف رفت و برگشت از جک استفاده می شود.
  • ساختمان بسیار ساده ای دارند.
  • با ترکیب دو عدد از این جک ها، می توانیم شفت را در چند نقطه موضعی متوقف کرد.

جک ها با توجه به کاربردی  که درسیستم های پنوماتیک خواهند داشت در انواع مختلفی وجود دارند.

البته علاوه بر تعدد و تنوع جک پنوماتیک، لازم به ذکر است که پرکاربردترین گروه مربوط به جک های دارای شف و عمدتا از نوع چهارمیل یا قلمی است. از جمله کاربرد های جک پنوماتیکی در صنعت می توان به مواردی چون: جابه جایی قطعات، ترمز غلطک، پرسکاری، ترمز های صنعتی و باز و بسته کردن درب ها اشاره کرد.

مزایای جک های پنوماتیکی

با توجه به اینکه سیستم های پنوماتیک با هوای فشرده کار می کنند، سیستم هایی بسیار پاک و بدون آلودگی هستند و از این جهت محبوبیت بسیاری در کارخانه هایی چون صنایع تولید دارو، صنایع غذایی و هر نوع صنعتی که حساسیت زیادی برای تمیز بودن دارند، هستند.

جهت خرید انواع جک های پنوماتیک یا سیلندر های پنوماتیک از لینک های زیر استفاده نمایید:

خرید جک یا سیلندر DNC پنوماتیک

خرید سیلندر یا جک پنوماتیک دوشفت | TN 

خرید جک یا سیلندر چهار میل پنوماتیک

خرید جک یا سیلندر کامپکت پنوماتیک

خرید سیلندر یا جک قلمی پنوماتیک

 

فروشگاه قطعات پنوماتیک | فروشگاه قطعات هیدرولیک
ما در پنوپخش به عوان  بزرگترین فروشگاه قطعات پنوماتیک و هیدرولیک در ایران،  افتخار میکنیم که با سال ها تجربه و همراهی تیمی از متخصصان، خود را به عنوان فروشگاه قطعات پنوماتیک و هیدرولیک برای مشتریانی که نیاز به تجهیز به محصولات باکیفیت و خدمات بی نظیر در حوزه پنوماتیک و هیدرولیک دارند، به اندازه کافی معتبر معرفی کرده ایم.
طیف وسیع قطعات پنوماتیک و قطعات هیدرولیک ما، همراه با تعهد ما به رضایت مشتری، ما را از رقبا متمایز می کند. چه به دنبال سیلندرهای هیدرولیک و پنوماتیک ، شیرهای پنوماتیک و هیدرولیک و  یا هر نوع از محصولات پنوماتیک و محصولات هیدرولیک مرتبط دیگری باشید، می توانید با کارشناسان  مجموعه پنوپخش تماس حاصل  کنید تا بتوانیم با نگاهی دقیق ،  راه حل های قابل اعتمادی را که نیازهای خاص شما را برآورده می کند ارائه دهیم.
مجموعه وسیعی از باکیفیت ترین  برندهای این صنعت، مثل  Festo – SMC -AirControll و … در فروشگاه قطعات پنوماتیک و هیدرولیک پنوپخش با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ها ،  سال هاست که برای مشتریانمان تامین می شوند ، چرا که ما به عنوان واردکننده مستقیم قطعات پنوماتیک و  هیدرولیک ، اطمینان حاصل می کنیم که مشتریان ما بالاترین کیفیت، این  محصولات را با قیمت های رقابتی دریافت می کنند. تعهد ما به ارائه محصولات باکیفیت از بهترین برندها، همراه با خدمات استثنایی به مشتریان، ما را به نامی قابل اعتماد در این  صنعت تبدیل کرده است.

مشاهده همه جک چهار میل پنوماتیک

penopakhsh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *